I'm Backk!!!!!

ASSALAMUALAIKUM ...


Rasanya lama dah tak update kat blog ni. sbbnya aku ni jenis yang tak konsisten dlm bab menulis ni hahah. tapi hari ni terbuka pulak hati nak menulis. senerrrrrnyerrr nak cerita sikit tentang ujian. ujian??? exam ke??  hahaha no laaa..

UJIAN ni ALLAH yg berikan. tapi terpulang kepada kita nak tengok ujian tu dari segi mana. ada orang dia melihat ujian itu satu musibah dan ada orang dia melihat ujian itu satu nikmat.

pelikk laaa kenapa pulak ujian tu satu nikmat??

aku pernah terdengar kita jangan melihat masalah itu  sebagai satu masalah. YA!! tapi ya la kan easier said than done. tapi nak kongsikan cerita ni..

aku ni jenis yg cepat mengelabah bila ada masalah. terus lah stress melampau hahaha.. tetapi apa yg aku dapat ambik atas apa yg berlaku.. adalah :
  1. think positive
  2. jangan stress ( nanti jerawat datang sekampung hahhahaha)
  3. jangan over thinking
  4. berdoa dan belajar untuk yakin kepada Allah seutuh-utuhnya 
  5. bersyukur sbb ada orang yg ujiannya lebih besar dr kita
  6. bersabar inshaAllah Allah pasti ada untuk tolong kita.
  7. berusaha dan tawakal

tapi lepas apa yg ujian Allah berikan , aku dapat muhasabah diri.. memikir apa khilafnya diri, apa dosa yang aku perbuat.. nahh di sini lah sebenarnya sebab Allah berikan ujian tu kat aku.. Dia nak aku berbalik kepada Dia.

ALHAMDULLILAH,, sekarang ni aku boleh terima atas apa yg berlaku. semoga Allah memberikan kesembuhan kepadaaku. btw, apa yg Allah berikan pada kita , itulah yang terbaik utk kita. bersangka baiklah kepada Allah.



have a great day reader!!

Comments

Popular Posts